Fizjoterapia za granicą

Fizjoterapia za granicą

piątek, 13 stycznia 2017

NIEMCY - PRACA



 Praca dla Fizjoterapeuty w Niemczech

Masz ochotę wyjechać i spróbować swoich sił? Masz niepowtarzalną okazję do tego! :)

Pan Paweł Miszczynski szuka Fizjoterapeutów do pracy w Niemczech - BAWARIA.
Zapewnia umowę o pracę na czas nieokreślony z 6-miesięcznym okresem próbnym.
Atrakcyjne wynagrodzenie, ok. 12-15 Euro za godz. przy 160 godzinach pracy.
Zatrudnienie jest na pełny etat, a nadgodziny są płatne dodatkowo.

Zakwaterowanie jest zorganizowane przez pracodawcę, ale opłacane przez pracownika. Są opłacane składki ubezpieczeniowe i emerytalne oraz wszystkie świadczenia przysługujące pracownikom z tytułu zatrudnienia na terenie Niemiec.

Otrzymują Państwo wsparcie na każdym etapie rekrutacji. Przede wsystkim pomoc w sprawach organizacyjnych (nostryfikacji dyplomu).

Obowiązki: Obsługa pacjentów. Samodzielność i odpowiedzialność związana z wykonywaniem zawodu Profesjonalne wykonywanie następujących zabiegów terapeutycznych:
- drenaż limfatyczny
- terapia manualna
- gimnastyka terapeutyczna.

Zainteresowani są proszeni o przesłanie CV na maila.

http://www.physiodingolfing.de
physiopraxis.dingolfing@gmx.de
Praxis für Physiotherapie
Bahnhofstr. 47
84130 Dingolfing

Dowiedziałam się również jak wyglądał proces nostryfikacji u Pana Pawła. 
Informacje są z 2007 roku.

Ukończyłem Policealnę Szkołę Medyczną w Polsce. Posiadam dyplom Technika Fizjoterapii. Z dyplomem ukończenia szkoły skierowałem się do odpowiedniego urzędu zajmującego się uznawaniem dyplomów z Europy wschodniej branży medycznej. Otrzymałem odpowiedź listownie w której zaproponowano mi dwie możliwości :
  1. Egzamin z uczniami Fizjoterapii szkoły niemieckiej, który miał się odbyć za 4 tyg.
  2. Zrobienie 6 miesięcznej praktyki zawodowej na stanowisku jw.
Poprzez słabą i na pewno nie wystarczającą znajomość języka niemieckiego wybrałem wariant drugi. Znalazłem placówkę blisko mojego miejsca zamieszkania, w której przyjęto mnie na praktykę zawodową. Na pewno było to korzystne dla mnie jak i dla mojego pracodawcy, gdyż ja mogłem dokształcać się zawodowo jak i językowo, a pracodawca pozyskał pracownika za nieduże pieniądze (6 miesięcy 380 euro/miesiąc około 38h/tygodniowo)
Praktyka ta pozwoliła mi zyskać sympatie pacjentów kolegów z zespołu, lekarza prowadzącego i co najważniejsze mojego pracodawcy. Uzyskałem bardzo dobre opinie oraz 8 stronicową ocenę, w której ze szczegółami opisane były wszystkie aspekty mojej pracy podczas praktyki. Po kilku dniach Urząd uznał mój dyplom, który był odpowiednikiem dyplomu fizjoterapeuty ze szkoły niemieckiej. Dzięki temu doświadczeniu zapoznałem się z językiem "zawodowym” oraz nabyłem jeszcze więcej informacji które są niezbędne do spełniania się w tym zawodzie. Poznałem nowe metody rehabilitacji, z którymi wcześniej się nie spotkałem mając praktyki w Polsce.

Dokumenty potrzebne do uznania dyplomu w Niemczech.
Proces uznania dyplomu  w moim przypadku odbył się w miejscowości Landshut w "Regirung von Niederbayern".
Potrzebna dokumentacja:

1. Dyplom ukończenia zawodowej szkoły medycznej 
2. Życiorys spisany w tabelce z podpisem
3. Oświadczenie  pisemnie, że nie złożyłem nigdzie indziej dokumentów o uznanie Dyplomu w Niemczech - chodzi tu przede wszystkim o inny Bundesland.
4. Świadectwo urodzenia


Dominika 
licencjonowany Fizjoterapeuta

17 komentarzy:

  1. Pracuje w Niemczech od kilku lat i powiem, że rynek pracy wtedy a teraz to dwie różne sprawy. Było dużo łatwiej o dobrze płatną prace, a teraz już niestety tak łatwo nie jest.

    OdpowiedzUsuń
  2. Stawka godzinowa na poziomie 12-16 euro na godzinę jest bardzo atrakcyjna. Moją specjalnością jest gimnastyka terapeutyczna i także zastanawiam się nad wyjazdem do Niemiec lub Holandii właśnie jako fizjoterapeuta lub opiekun osób starszych. Jestem w fazie poszukiwania odpowiedniego pośrednika który zagwarantuje mi dobre warunki pracy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukam fizjoterapeuty - nordyk2@yahoo.com
      Zapraszam

      Usuń
  3. Jakoś nigdy nie myślałam o wyjeździe za granicę do pracy jako fizjoterapeuta. Jednak jak widzę to jest całkiem sporo ofert pracy w tym kierunku. Myślę, że dużo wiedzy w tym zakresie przyniosą książki fizjoterapia dzięki którym bez najmniejszego problemu uda nam się zrozumieć wiele problemów w tym obszarze.

    OdpowiedzUsuń
  4. No mi też się wydaję, że teraz jest dużo trudniej o dobrą pracę za granicą, chyba ze się chce w fabryce pracować...

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli kogoś interesuje praca za granicą to zobaczcie na stronę https://carework.pl/poradnik/praca-w-bawarii-dla-opiekunek-osob-starszych to tutaj macie poradnik na temat pracy w Bawarii. Poczytajcie i zapoznajcie się z informacjami i ofertami.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla chcącego w polsce jest dużo pracy. Ale fakt w niemczech można więcej zarobić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Praca w Niemczech to świetna sprawa. Wysokie zarobki oraz pomoc socjalna często robią swoją robotę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze bałem się wyjeżdżać do pracy w Niemczech, bo nie znałem języka, a skończyło się na tym, że otworzyłem swoją firmę i w końcu żyję na takim poziomie jakbym chciał. Polecam wszystkim!

    OdpowiedzUsuń
  9. O tyle dobrze, że aktualnie w Niemczech coraz łatwiej z założeniem własnej działalności i uruchomieniem swojego biznesu, wystarczy tylko dowód osobisty, a cała usługa przebiega drogą mailową.

    OdpowiedzUsuń

  10. Witam serdecznie,
    Poszukuję fizjoterapeuty do pracy w przychodni fizjoterapeutycznej. Pracujemy z dziećmi, niemowlakami, pacjentami stomatologicznymi, neurologicznymi itd. Posiadamy pełen wachlarz pacjentów. W Praxis jest miła atmosfera wręcz rodzinna - pracują też polacy - możliwość rozmowy z polskimi kolegami przed rozpoczęciem pracy. Bardzo mili pacjenci. Wymagana znajomość języka niemieckiego B1 lub B2.



    Kursy płatne w 100% - możliwość zrobienia kursu w Polsce w j. polskim, urlop 28 dni - płatny, miesięczny bonus 50€ na tankowanie, 80€ bonus na miesiąc za brak chorobowego, 100€ miesięcznie extra na fundusz emerytalny. Wynagrodzenie w zależności od umiejętności i posiadanych kursów.



    Możliwość przygotowania i pomocy w zdaniu egzaminu z niemieckiego B2.Pomoc przy nostryfikacji dyplomu. Pomoc w zakwaterowaniu. Pomoc w rocznych rozliczeniach z urzędem skarbowym. Pomoc w zakupie samochodu i jego sfinansowaniu. Święta w Polsce ! Godziny pracy ustala pracownik.
    Kontakt - nordyk2@yahoo.com
    017682304226
    Bardzo Pozdrawiam,
    Marcin Partyka

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam serdecznie,
    Poszukuję fizjoterapeuty do pracy w przychodni fizjoterapeutycznej. Pracujemy z dziećmi, niemowlakami, pacjentami stomatologicznymi, neurologicznymi itd. Posiadamy pełen wachlarz pacjentów. W Praxis jest miła atmosfera wręcz rodzinna - pracują też polacy - możliwość rozmowy z polskimi kolegami przed rozpoczęciem pracy. Bardzo mili pacjenci. Wymagana znajomość języka niemieckiego B1 lub B2.



    Kursy płatne w 100% - możliwość zrobienia kursu w Polsce w j. polskim, urlop 28 dni - płatny, miesięczny bonus 50€ na tankowanie, 80€ bonus na miesiąc za brak chorobowego, 100€ miesięcznie extra na fundusz emerytalny. Wynagrodzenie w zależności od umiejętności i posiadanych kursów.



    Możliwość przygotowania i pomocy w zdaniu egzaminu z niemieckiego B2.Pomoc przy nostryfikacji dyplomu. Pomoc w zakwaterowaniu. Pomoc w rocznych rozliczeniach z urzędem skarbowym. Pomoc w zakupie samochodu i jego sfinansowaniu. Święta w Polsce ! Godziny pracy ustala pracownik.
    Kontakt - nordyk2@yahoo.com
    017682304226
    Bardzo Pozdrawiam,
    Marcin Partyka

    OdpowiedzUsuń
  12. Również planowałem przeprowadzkę do Niemczech, w Polsce ciężko jeżeli chodzi o zarobki przy obecnej inflacji.

    OdpowiedzUsuń
  13. Praca tymczasowa odnosi się do zatrudnienia oferowanego na określony, zazwyczaj krótki okres czasu. Jest to popularna opcja dla osób poszukujących elastyczności lub doświadczenia zawodowego w różnych branżach. Firmy korzystają z pracy tymczasowej, aby poradzić sobie ze szczytami sezonowymi lub specjalnymi projektami.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję, akurat tego typu artykułu szukałem.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zmień swoje podejście do walki z bólem dzięki Prądom TENS! Zamiast sięgać po egzogenne analgetyki, wypróbuj tę naturalną metodę przeciwbólową, która działa bezpośrednio na nerwy, blokując sygnały bólowe i wprowadzając Cię w stan relaksu. Odkryj potencjał tens zabiegi


    OdpowiedzUsuń